15 august 2013

Nu sperați că veți scăpa de cărți

   Nu am vrut să mă duc în vacanță. O mică motivație era gândul că îl voi lua pe Borges de la Alexandrina. Totuși, m-am dus. De acasă mi-am luat Papini, cartea mea personală și Paler de la Andrei. La Chișinău m-a plouat groaznic. Cu toate acestea am insistat și m-am dus la bibliotecă. Am stat în dilemă ce cărți să iau. Mi-am luat Salinger, Nietzsche și Woolf pentru liceu. Când am ajuns la destinație am citit Dostoievski și Borges de la Alexandrina. Acum sunt mulțumită. Nu am mai regretat vacanța. Pe lângă lecturi bune am pierdut un răsărit spectaculos pe plajă, luând-o doar pe potecile care dădeau spre stânga. Am urcat pe o corabie veche și ruginită la zece noaptea. M-am aruncat în apă și am învățat să mă rotesc în apă. Am văzut cele mai multe stele căzătoare. 

   
Nu sperați că veți scăpa de cărți e titlul unor convorbiri dintre Eco Umberto și Jean-Claude Carriere, îndrăgostiți cu patimă de obiectul numit carte și colecționari de rarități bibliofile. Încă nu am citit cartea, dar mi se părea un titlu potrivit pentru ideea micului articol. 
  Și încă o idee. Împrumutați cărți unii de la alții. E distractiv. Îți impui să citești cartea mai repede pentru a o returna la timp. Discuți. Dezbați. Legi prietenii. Cartea devine un obiect viu. Se simte prețuită. 


Iar în poză, Bukowski împrumutat de la Felicia.

4 comentarii:

Diana spunea...

nu sperați că veți scăpa de cărți. sună frumos. am găsit pe net doar primele pagini. ai cumva cartea?

Maria spunea...

Cartea nu o am. Tot pe net am vazut. Tre de cautat la biblioteci in Ch. Sa ne potolim foamea. :D

Diana spunea...

:( pe net nu e. iar eu voi pleca in curind. nu-mi ramine decit sa sper ca o voi gasi "peste mari si tari"

dia

Maria spunea...

ultima instanță: s-o cumpărăm din România :)